Peralatan


Gambar yang telah di postkan di sini , hanyalah sekadar nak share dengan teman - teman tau...kalau ada yang tersalah tunjuk gambar..minta maaf ya..saya pun masih mengkaji lagi , tapi dengan kesempatan yang ada ni , saya tak sabo lah pulak N3 kat sini..hihihi...kadang - kadang saya pun terlupa apa kebenda peralatan ini...tu yang cepat postkan sini..untuk peringatan saya bila perlu & sekiranya ada aper yang pelik bab peralatan ni saya akan share dengan ikhlas hati saya...tapi yang dok mahir tu jangan ketawa ya ...senyum tak pe..haha..ok jom layan gambar azimat ni..: D.
 

Oven ku
" Zanussi ZOE550W"

  1. Dulang yang lubang untuk bakar Muffin
  2. Dulang bakar biskut
  3. Acuan tart
  4. Acuan puteri Ayu
  5. Acuan Lompang / Apam dot..dot
  6. Mould untuk bakar muffin
  7. Redai   

Alatan untuk persediaan melepa buttercream pada kek
  1. Spatula
  2. Pemusing Kek

Penimbang untuk bahan- bahan kek


ovallet @ quick 75 untuk kek & aiskrim


Shortening / lemak sayuran untuk membuat buttercrem


Krimwell untuk buat buttercream


Alat untuk menapis @ memisahkan putih telur


**********************************************************************
*********************************

1 ulasan:

E-na berkata...

Salam..
nak tanya oven " Zanussi ZOE550W" tu elok utk buat kek n biskut ke atau puan ada oven lain...please share ur experience...tgh mencari n nak cepat info...bole email E-na... lovelykitchen2009@yahoo.com.....tqvm