Aiskrim !!!!!

Selamat petanggg..ni N3 aiskrim pulak , haha..aiskrim lagi , tak jemu2 buat aiskrim tu pun terpaksa melayan keranah anak2....Dok ayahnya nak bayar barang2 dapur,terselit pulak Kun / Wafel aiskrim dalam bakul , bila masa lah diaorang ambil pun tak tahu..Sampai je rumah ci Najwa menjerit2 "Mak boleh tak buat aiskrim,nak isi dalam ni "...ikutkan malas , tapi kenalah buat jugak...yang terdahulu punya tak uplond kat sini , kamera rosak..jadi kali ini kena N3 gak,nak bagi kawan2 terliur..



Kali ini buat tak bubuh telur pun , telur habis buat kek..hihi.. alhamdullillah,menjadi cantikkkkkkk & sedap tau..tak tahulah ape bezanya ada telur @ tanpa telur...bagi aku kedua2nya sedap..ikutlah korang nak buat yg mana ya,yg pasti mmg meletoppp..

AISKRIM PELANGI

  • 1 tin susu cair @ 400 ml susu segar
  • 1/2 cawan susu pekat
  • 2 sudu makan ovallet
  • 1 sudu teh esen vanilla ( bagi wangi )
  • pewarna kegemaran
  1. Satukan semua bahan dalam mangkuk kecuali pewarna & mixer speed "1" putar sampai kembang dalam 10 minit
  1. Tuang dalam mangkuk & masukkan pewarna kegemaran & sebatikan..
  2. Masukkan dalam tapawe @ bubuh dalam bekas putih mini..senang jual ( sesiapa yg berminat )

Taraaaaaa...bekas yg comey...tu dia kun/wafel aiskrim..selebihnya hancur di kerjakan oleh aidil anak kecik tu..hihi


Yummy2...Wajah anak - anak yang sedang menikmati aiskrim hasil dari tangan emaknya..memang tak aman bila nak ambil pic diaorg...pening kepala !!!


Apa tengok2..nak ker " kata Aidil "...buat sendiri lerrrrr.....
yang ci najwa & mirul ngaaaap je ler...tak sedar pic ni di ambil..

ABIS SUDAH

*************************************************

5 ulasan:

Kak Am (Flora Heights) berkata...

nasib baik jauh, kalau dkt akak dah lari g tumpang makan eskrim, bestnya.. rajin lah diah ni, akak suka makan tapi nk wat dia yg malas bnyk..

Badariah berkata...

kak am..kabare???? alah kak ni,sonang je tu,ikutkan kita pun malas..tapi nak makan,punya pasal..hihi..bila rajin kak buat ya..

afifi berkata...

sedapnya nye mkn eskrem~~ tringat kecik2 dlu kalo beli eskrem mesti rebut2 nak mkn.. las2 emak buat.. sedap ke x yang pentng makn~~~ yum2... nak gak bley wat kn x??? hehe

Ahmad Safwan berkata...

Askrim tu gebu x?boleh cuba ni ..boleh bawak pi skolah makn dgn kwan♡

Ahmad Safwan berkata...

Askrim tu gebu x?boleh cuba ni ..boleh bawak pi skolah makn dgn kwan♡