Goreng pisang !!!!

Assalamualaikum teman2...harap semuanya sihat & happy bersama suami N anak2..harini saja je nak bercerita pasal goreng pisang..kuih febret 1 family aku tau..kalau pisang goreng sekejap je licin , lagi2 kalau pisang yg kita tu goreng tu rangup , sambil makan bunyi Kreeeuuk,kreeuuk...hihihi..lagilah cepat habis...haa,ni nak habaq ler , goreng pisang ni bukan aku yg goreng tau...tapi Mak Mentua i (PUAN ZUBAIDAH) yang datang dari Muar Johor..menantu dera mak mentua tau..haha..Best tau kalau mak mentua aku datang aku duduk jeee..Mak yang masak , bagi can aku relax katanya..aku apalagi,sukeeenya...


Pisang goreng dah masakkkk !!!!!! sorang2 amik seketul - seketul , sebelum tu cepat2 aku amik kemera snap gambar , kalau lambat , lu fikirlah sendiri...


Lagi best kalau makan goreng pisang ni cicah sambal kicap , tapi apakan daya , cili padi tak ada dalam peti ais..langkah terakhir cicah dengan sos cili....oklah tuuu..


Tapi goreng pisang yang di goreng oleh Mak Mentua i ni lain sikit , rangupnya pun tak macam selalu kalau Mak goreng..nak tahu kenapa..
Mak hanya gunakan tepung gandum + minyak masak panas @ biasa + garam + pewarna kuning...apalagi kasi gorenglah,minyak kena betul2 panas ya..
Petua ini beliau dapat dari temannya di Muar.

Mungkin anda semua sedia maklum , macam2 cara nak ranggupkan tepung , ikutlah cara masing2..tapi kalau aku cara yang mudah , cara Mak Mentua i buat lerrr..tq Mak share petua yg meletooop ini..

**************************

Tiada ulasan: